fbpx
PORTALE PARTNERÓW

Relacje ze świata automatyki/mechaniki/motoryzacji.

Akcja serwisowa związana z wymianą modułu EGR

Trzysta dwadzieścia cztery tysiące samochodów osobowych marki BMW na całym świecie zostanie skierowanych na specjalną diagnostykę pod kątem potencjalnego występowania awarii modułu EGR. Z czego ponad sto tysięcy w Korei Południowej i prawie sto tysięcy w Niemczech – mateczniku firmy. W Polsce procedura ta ma obejmować kilkanaście tysięcy samochodów. Rozmach z jakim bawarski producent aut walczy z problemem jest godny podziwu. Warto więc dowiedzieć się nieco więcej na temat tej sprawy oraz tego, jaka była geneza zaistniałych problemów.

 

Wszystko zaczęło się w Korei Południowej

 

To na tamtejszym rynku zaobserwowano bowiem po raz pierwszy przypadki samozapłonu samochodów tej marki. Natychmiast przystąpiono do wyjaśnienia przyczyn tej sytuacji. W toku badań stwierdzono, że winę za awarię ponosi moduł EGR odpowiedzialny za układ recyrkulacji spalin. W niektórych przypadkach dochodziło do wycieku glikolu z chłodniczki, a w skrajnie rzadkich przypadkach do samozapłonu pojazdu. Producent aut BMW postanowił rozwiązać zaistniałe problemu, odpowiedzią na nie jest akcja serwisowa BMW EGR.

 

Na czym polega akcja?

 

Samochody z grupy ryzyka wzywane są na specjalny przegląd diagnostyczny skupiony na wykryciu potencjalnej, wadliwej części. Jeśli w toku kontroli zauważy się występowanie wady, to moduł zostaje wymieniony na taki, który działa sprawnie. Za wszystko płaci oczywiście firma BMW. Właściciele pojazdów nie poniosą z tego tytułu żadnych kosztów.

 

Czy mój samochód jest zagrożony?

 

Grupa ryzyka dotyczy określonych modeli samochodów BMW z silnikiem diesla wyprodukowanych w określonym przedziale czasowym. To, czy nasze auto znajduje się w tej grupie możemy łatwo sprawdzić w salonie, gdzie kupowaliśmy auto lub na oficjalnej stronie internetowej BMW korzystając z odpowiedniej zakładki.

 

Opinie na temat akcji

 

Wielka akcja serwisowa BMW budzi bardzo duże zainteresowanie. Zarówno ze strony dziennikarzy i prasy motoryzacyjnej, jak i ze strony użytkowników samochodów. Świadczy o tym szereg artykułów ukazujących się w mediach papierowych i wirtualnych. Widzimy także ogromną ilość komentarzy kierowców zamieszczanych w różnego rodzaju mediach społecznościowych. Płynie z nich jasny przekaz. BMW imponuje rozmachem i profesjonalizmem akcji. W opiniach podkreśla się także bardzo dużą dbałość o bezpieczeństwo klientów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Polecamy artykuł na: https://tvn24bis.pl/moto,99/bmw-naprawi-324-tys-samochodow-zagrozonych-pozarem-w-europie,859579.html

 

BMW jasno pokazało jak w sytuacji kryzysu i wystąpienia problemu powinien zachować się koncern motoryzacyjny. Postawa ta powinna być punktem odniesienia także dla innych firm.