fbpx
https://codeengineers.com/pl/definition/77-x-x-16-2/Infografika-slowacja-w-slowacji-google.sk-koszyce
okulary damskie wszystkie modele - https://maniolo.pl/okulary-i-akcesoria-damskie/ - Najmodniejsze okulary damskie, u nasz największy wybór i wszystkie dostępne modele. Sprawdź już teraz!
we stay in touch with customers and we take full care of the purity in his home. one off cleaning london we use good quality detergent and cleaning we use your experience. you`re turn absent then searching for cleaning up firm? allowed in sj fresh assistances – fantastic price tag and also skilled house-work! each of our present contains: top of contract fresh (manchester), springtime fresh, washing and metal services, standard household freshing, 1 – off clean up and more. catch us by www.sj-cleaning-services.co.uk – pleasant!
minimum 10 krotkich zdan opisujacych firme i strone w osobnych linijkach8-315 mniejszy zus dla firm minimum 10 krotkich zdan opisujacych firme i strone w osobnych linijkach8-315      td-v26 instrukcja obsługi

Relacje ze świata automatyki/mechaniki/motoryzacji.

Różnice między symetrycznym a asymetrycznym bieżnikiem

Przed wymianą opon pojawia się wiele wątpliwości. Jedną z nich jest wybór rodzaju bieżnika. Przez dekady najpopularniejsze było ogumienie z bieżnikiem symetrycznym. Rozwijana do dziś technologia ma silną konkurencję w postaci bieżnika asymetrycznego. Pojawia się pytanie, czym w praktyce różnią się opony symetryczne od asymetrycznych i czym powinni kierować się właściciele aut, kupując nowe ogumienie.

Opony symetryczne

Ogumienie z bieżnikiem symetrycznym, mimo że znale jest od dziesięcioleci i ma silną konkurencję w postaci bieżnika asymetrycznego, nadal stanowią stanowią potężny odsetek światowego rynku. Wynika to zarówno ze stosowania coraz wymyślniejszych rzeźb bieżnika, jak również z potrzeb setek milionów kierowców. Podstawową cechą ogumienia symetrycznego jest taki sam kształt bieżnika po obu bokach. Między innymi dzięki temu koszty projektowania i produkcji są niższe niż w bardziej zaawansowanych oponach asymetrycznych, co przekłada się na korzystniejszą cenę. Poza kosztem zakupu do najważniejszych zalet opon symetrycznych należą: prostszy montaż (nie ma możliwości pomyłki), stabilność podczas jazdy na wprost, wysoki komfort jazdy oraz znaczna wytrzymałość. Spośród wad trzeba wymienić przede wszystkim zmniejszoną stabilność na mokrej nawierzchni, wynikającą z gorszego odprowadzania wody, oraz gorsze zachowanie podczas dynamiczne jazdy na krętych drogach.

Ograniczenia technologiczne sprawiają, że ogumienie z bieżnikiem symetrycznym zdaje egzamin zwłaszcza w samochodach o stosunkowo niewielkiej mocy, które głównie poruszają się po drogach lokalnych i w mieście. Stąd obecnie czołowe koncerny oferują ten rodzaj ogumienia na obręcze o wielkości do 15 cali, które montowane są w autach miejskich i wielu kompaktach. Także starsze pojazdy segmentu D i klasy średniej (szczególnie z niewysilonymi jednostkami napędowymi) plus opony symetryczne to dobre połączenie.

Opony kierunkowe

Ukształtowanie bieżnika zgodne z kierunkiem jazdy, przypominające literę V, to główny wyróżnik ogumienia kierunkowego. Aby uniknąć ewentualnych pomyłem podczas montażu, często na bocznej części opony można znaleźć strzałkę i napis „Rotation”. Bieżnik kierunkowy zapewnia znacznie lepsze właściwości, w porównaniu do symetrycznego, w każdych warunkach drogowych, doskonale zdając egzamin podczas jazdy po kałużach i błocie, także pośniegowym. Stąd obecnie opony kierunkowe produkowane są w wersjach letnich, zimowych i całorocznych w pełnym zakresie cenowym (od segmentu budżetowego, poprzez medium, aż do premium). Przy montażu opon kierunkowych należy bezwzględnie zwracać uwagę nie tylko na kierunek toczenia, ale też na oznaczenia „Inside” (wewnątrz) i „Outside” (na zewnątrz). Nieprawidłowo założone ogumienie tego typu nie dość, że będzie zużywać się w przyspieszonym tempie, to jeszcze mocno ogranicza stabilność.

Opony asymetryczne

W porównaniu do ogumienia symetrycznego strona zewnętrzna i wewnętrzna mają inną rzeźbę bieżnika. Zazwyczaj klocki po stronie zewnętrznej są większe, co zapewnia lepszą stabilność na zakrętach. Często też stronę zewnętrzną i wewnętrzną wykonana jest z innego rodzaju mieszanki gumowej. Wewnętrzna strona to więcej lameli i rowków, co pozytywnie wpływa na odprowadzanie wody. Kolejne zalety to niższy poziom emitowanego hałasu oraz zmniejszone opory toczenia. Główną wadą jest stosunkowo wysoka cena, w porównaniu do opon symetrycznych w tym samym rozmiarze. Co więcej, opony te zużywają się szybciej, ale wynika to nie tylko z ich konstrukcji, ale także z faktu, że montowane są w pojazdach poruszających się dynamiczniej.

Opony asymetryczne rekomendowane są w pojazdach o lepszych niż przeciętne osiągach. Ponadto lepiej sprawdzają się na dłuższych trasach, także na autostradzie, zwiększając margines błędu przy wysokich prędkościach i na mokrej nawierzchni. Również kierowcy preferujący dynamiczny styl jazdy docenią ten rodzaj ogumienia.

Opony zimowe – symetryczne czy asymetryczne?

Podobnie jak w oponach letnich wybór rodzaju bieżnika związany jest z konkretnym pojazdem, stylem jazdy oraz indywidualnymi preferencjami. Zimowe opony symetryczne na podobne zalety i wady jak opony na lato. Podobnie jest przy oponach z bieżnikiem asymetrycznym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.