fbpx

Relacje ze świata automatyki/mechaniki/motoryzacji.

Niestandardowe formy reklamy zewnętrznej

Okazuje się, że to właśnie reklama zewnętrzna cieszy się jedną z największych skuteczności. Dociera do szerokiego grona potencjalnych odbiorców i cieszy się niskimi kosztami inwestycyjnymi. Reklama zewnętrzna jest o wiele tańsza niż ta spoty w mediach masowych. To dlatego nadal zainteresowani są nią właściciele przedsiębiorstw, którym zależy na rozreklamowaniu swoich produktów.

 

Warto jednak wiedzieć, że standardowy billboard nie robi już na nikim wrażenia. Co więcej, z biegiem lat odnotowano wiele ograniczeń, jakie wiążą się z tą formą reklamy. Wielkoformatowe billboardy nie mogą być dzisiaj wieszane w centrach miast, nie mogą być też usytuowane przy drogach. Po pierwsze rozpraszają wtedy kierowców i mogą przyczyniać się do powstawania kolizji drogowych. W miastach zaś zasłaniają naturalny krajobraz, przeszkadzają też nierzadko samym mieszkańcom. Krzykliwe billboardy są zresztą uznawane za zbyt nachalne i sami potencjalni odbiorcy takiego przekazu nie wypowiadają się na ich temat pochlebnie.

To dlatego spece od reklamy zaczęli wpadać na coraz bardziej szalone pomysły, by na mieście zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy, który znalazł się w grupie docelowej. Przykładem może być reklama na samochodach. Nie dotyczy to jednak oklejania folią z nadrukiem auta, bo taki typ przekazu również może rozpraszać. Chodzi raczej o wiele bardziej subtelną reklamę, w tym taką, gdzie przekaz zamieszany jest na elemencie, jakim są ramki tablicy rejestracyjnej. Na takiej umieścić można dane teleadresowe, hasło reklamowe firmy czy chociaż jej logotyp. Skuteczność takiej reklamy jest ogromna. Korzystają z niej przede wszystkim firmy z sektora motoryzacyjnego, ale nie brakuje również tych z branży nieruchomości. Wszystko dlatego, że każdy kierowca czy pasażer może być tzw. targetem. Sam przekaz na ramkach jest dobrze zauważalny, bo kierujący zawsze musi patrzeć przed siebie, zwracać uwagą na auto jadące przed nim. Uwaga zawsze pada na tablice rejestracyjne, które są bardzo dobrze widoczne. Ciekawostką może być przy tym fakt, że sami uczestnicy ruchu drogowego taką reklamę akceptują. Wszystko dlatego, że nie jest zbyt nachalna i kierowcy mogą skupić się na bezpiecznej jeździe.

Kolejną niestandardową formą reklamy zewnętrznej jest reklama ambientowa. To taka, której elementy przekazu wkomponowane są w stałe elementy wizerunku miasta. Przykładów najlepszych kampanii takiej reklamy jest wiele. Można przypomnieć o jednej z kawiarni, która reklamowała swój najlepszy produkt, wykorzystując do tego studzienki kanalizacyjne. Ich pokrywy stanowiły wieko kubka z kawą, dym wydobywający się ze studzienki imitował zaś parę z gorącego napoju. Innym przykładem mogą być kanapy jednej z sieciówki, ustawione na przystankach autobusowych zamiast klasycznych ławek.

Jak widzicie, formy reklamy niestandardowej mogą być różne, ale właśnie te, które wyróżniają się kreatywnością, są najlepiej odbierane przez grupę docelową. A co za tym idzie, wykazują największą skuteczność, chociaż nie zawsze nakłady finansowe muszą być duże.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.