fbpx
PORTALE PARTNERÓW

Relacje ze świata automatyki/mechaniki/motoryzacji.

Wymiana modułów EGR w ramach akcji serwisowej

Nie ulega wątpliwości, że samochody się psują, nawet te najnowocześniejsze, wyposażone z zaawansowany technologicznie sprzęt. Kiedy jednak w setkach modeli jednej marki pojawia się ta sama usterka, to jest to niewątpliwie powód, aby ich producent zaczął działać. I tak też się stało w przypadku koncernu BMW. Po doniesieniach płynących z różnych zakątków świata dotyczących wadliwego modułu EGR w niektórych pojazdach tej marki, producent stanął na wysokości zadania i ogłosił akcję serwisową.

 

Akcja techniczna – czego dotyczy i jakich modeli

Akcja serwisowa koncernu BMW dotyczy samochodów wyprodukowanych w latach 2010-2017 wyposażonych w czterocylindrowy lub sześciocylindrowy silnik wysokoprężny. W wymienionych pojazdach istnieje konieczność przeprowadzenia szczegółowej diagnostyki zaworu recyrkulacji spalin, którego wadliwa konstrukcja może prowadzić do nadtopień plastikowego kolektora ssącego. Przyjmuje się, że akcją zostanie objętych około 320 tysięcy europejskich pojazdów, ale na innych kontynentach również będą prowadzone podobne operacje. Ze wstępnych doniesień wynika, że akcja serwisowa obejmie w sumie około 1,6 miliona pojazdów na całym świecie. Po raz kolejny koncern BMW udowodnił, że jest niezwykle rzetelną firmą, która nie lekceważy żadnych usterek pojawiających się w pojazdach tej marki.

 

Tajemniczy moduł – za co odpowiada i dlaczego nie działa tak, jak powinien

EGR to nic innego, jak system recyrkulacji spalin, którego głównym zadaniem jest zmniejszenie emisji szkodliwych substancji wydobywających się z układu wydechowego auta. Jego zastosowanie jest wręcz koniecznością w nowoczesnych samochodach. Niestety w niektórych modelach BMW wyposażonych w wysokoprężny motor zainstalowano wadliwie działający moduł EGR. W chłodnicy układu recyrkulacji spalin może dochodzić do wycieku glikolu, który po zmieszaniu z pozostałościami oleju napędowego, obecnego w gorących spalinach może się zapalić. Problem ten wydaje się dość poważny. Choć odnotowano zaledwie kilka przypadków zapalenia się aut z wadliwym modułem, koncern BMW postanowił wezwać na akcję techniczną wszystkie samochody, w których jest on zamontowany.

 

Wezwanie na serwis

Serwisowa akcja dotycząca diagnostyki modułu EGR jest szeroko nagłośniona. Właściciele samochodów są wzywani na serwis w celu kontroli felernej części. Aby sprawdzić, czy konkretne auto podlega akcji technicznej, należy skontaktować się z najbliższym serwisem i podać numer VIN auta. Na jego podstawie szybko uzyskamy informację, czy nasz model jest wyposażony w nieprawidłowo działający układ recyrkulacji spalin i czy wymaga on wymiany. Polecamy zapoznać się z materiałem informacyjnym na: https://www.youtube.com/watch?v=1wKeeA9TvGc932

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.